آموزشی

طراحی منو رستوران برا نکات مهم برای جذب مشتری با منو

طراحی منو رستوران

در صنعت رستوران‌داری، داشتن یک منو با طراحی زیبا که چیدمان خوبی نیز داشته باشد، امری ضروری است. طراحی منوی رستوران یکی از مهمترین اقدامات در زمان راه اندازی رستوران است. منوی رستوران شما ابزار اصلی فروش شماست و مهندسی منو به فروش بیشتر و افزایش سود شما کمک می‌کند. علاوه بر این، مطالعات نشان داده‌اند که منویی با طراحی زیبا، سود شما را 10 تا 15 درصد افزایش می‌دهد. برای اطمینان از طراحی بهترین منوی ممکن، ما این راهنمای جامع را تدوین کرده‌ایم که نحوه طراحی یک منوی خوب را شرح داده و ایده‌های مفیدی برای طراحی منوی رستوران به شما ارائه می‌دهد.

تعداد صفحات منو

تعداد صفحات منو با توجه به تعداد غذاهای شما مشخص میشود. در طراحی منو سعی کنید کم ترین صفحه استفاده کنید چرا که کمترین آن هم زیاد است. پس اگر هنوز در مرحله ی راه اندازی رستوران هستید بهتر است در همین ابتدا از تعداد منوی کم استفاده کنید. تعداد آیتم های زیاد میتواند برای مشتریان شما گیج کننده باشد. معمولا منو ها دارای دو صفحه هستند و این فضا معمولا برای شما فضایی فراهم میکند تا بتوانید موارد منو را فهرست کنید.

مثلث طلایی در طراحی منو رستوران

در مهندسی منو رستوران ، مثلث طلایی اصطلاحی است که بیشترین توجه کاربران را دریافت میکند و بیشتر مشتریان دوست دارند در ابتدا به آن سه نقظه نگاه کنند که این سه نقطه بدین شرح است :

  • وسط منو: وسط منو میتواند یکی از بهترین مکان ها برای نمایش موادر خاص و ویژه ی منو شما باشد.
  • گوشه بالا، سمت راست منو: یکی دیگر از نقاط مثلث طلایی که چشمان مشتریان به آن سمت جذب میشود گوشه ی بالا سمت راست صفحه است. در این نقطه بسیاری از رستوران داران غذای اصلی خود را قرار میدهند.
  • گوشه بالا، سمت چپ منو: بعد از بالا سمت راست ، نقطه ی بالا سمت چپ یکی دیگر از نقاط این مثلث طلایی برای جلب توجه مشتری است این مکان جای مناسبی برای پیش غذاها است، که همراه با سایر موارد می تواند سود شما را بالا ببرد.
بهترین پیشنهاد ما برای شما 😍 خرید کنید 👇

کباب پز صنعتی پایه دار و بدون پایه

مشاوره خرید رایگان : 09171710120 📞

طراحی منوی رستوران

طراحی منو رستوران اهمیت زیادی دارد چرا که در محتویات منو مشتری متوجه میشود شما چه غذاهایی در رستوران خود سرو میکنید همچنین با مشخص شدن آیتم های منو، پرنسل و سرآشپزان برنامه ی کاری خود را میدانند برای چاپ و طراحی منو رستوران بهتر است از مرکز چاپ با کیفیت خوب استفاده کنید تا نتیجه ی کار با کیفیت بدست آید.

برای مشخص کردن قیمت در منو رستوران میتوانید بر اساس هزینه ها قیمت گذاری کنید. یعنی شما میتوانید قیمت غذا را با توجه به هزینه ی مواد اولیه و دستمزد آشپز، مشخص کنید و بعد با افزودن درصد سود خود ، قیمت مد نظر را در منو با در نظر گرفتن نرخ مصوبه، درج کنید. یکی دیگر از روش های قیمت گذاری در طراحی منو رستوران این است که قیمت را بر حسب قیمت رقبا در نظر بگیرید.

طراحی منو رستوران

طراحی منو رستوران

منوی چرخشی :

این منو بر حسب یک الگو مشخص میشود مثلا شما ممکن است تصمیم بگیرید که یک لیست خاص از محصولات فوق العاده برای ارائه در هر روز مشخص کنید مثلا هر چهارشنبه اسپاگتی داشته باشید. هر پنج شنبه غذای سنتی و… اینگونه اگر رستوران شما در نزدیکی بازار ، دانشگاه و یا جایی ثابتی باشد این یک روش میتواند باشد که شما غذاهای متنوع برای مشتریان ارائه دهید.

منوهای استاتیک:

منوی ثابت رستوران معمولا یک منوی بزرگتر است، معمولا به دسته هایی تقسیم میشود که معمولا تغییر نمیکند و جزو پرکاربردترین منوهاست. معمولا رستوران ها با توجه به غذاهایی که معمولا مشتریان سفارش میدهند یک منوی ثابت تهیه میکنند  برای خود این منو را ثابت نگه میدارند.

بهترین پیشنهاد ما برای شما 😍 خرید کنید 👇

اسپرسو ساز تک گروپ تکنو

مشاوره خرید رایگان : 09171710120 📞

قیمت منوی رستوران

ممکن است برخی از افراد بر این باور باشند که بهتر است قیمت ها از قیمن غذا ها در منو رستوران حذف شود و این کار به این دلیل است کخ میخواهند مشتری برای سفارش غذا به هزینه ی آن فکر نکنند تا انتخاب بهتری داشته باشد.  ولی پیشنهاد ما این است که قیمت ها را به صورت کامل بنویسید و از گذاشتن علائم اختصاری مانند علامت دلار ($) و مانند استفاده نکنید چرا که از کلاس کار شما کم میکند.

محتوای پیشنهادی : اگر شما رستوران دار هستید ، احتمالا باید بدانید باریستا کیست و ویژگی یک باریستای خوب چیست ؟

اصول طراحی حرفه ای منو انواع رستوران،کافی شاپ و فست فود

همه ی قوانین و نظریه ها برای این است که بازدهی و سفارشات خود را بالا ببرید برای اینکه شما بتوانید یک طراحی حرفه ای و پر سود برای رستوران و کافی شاپ خود داشته باشید، بررسی منو رستورانی رقبای موفق است. سعی کنید نقات قوت هر کدام از موفق ترین رقیب ها را کنار هم بگذارید و از آن ها نتیجه بگیرید. شما اگر کافی شاپ دار هستید میتوانید با خرید تجهیزات کافی شاپ وسایل خود را تکمیل کنید.

بررسی و اجرای نکات مهم و ساده برای طراحی منو رستوران میتواند بسیار موثر باشد. استفاده از دقت و خلاقیت و نوآوری کلید موفقیت کسب و کار های جدید است. وقت گذاشتن روی طراحی منوی رستوران، فست فود و کافی شاپ موجب می شود از همان لحظه اول، مشتری تجربه ای شیرین و ماندگار را از شما به خاطر بسپارد. اگر شما فست دارید شاید خرید باکس موتور دست دوم به کارتان بیاید!

در طراحی منوی رستوران از چه چیزهایی باید اجتناب کرد

منو رستوران و کافی شاپ در حقیقت ویترین رستوران است و میتوان آن را قلب رستوران نامید . بهتر است در طراحی منو از فونت های خوانا با سایز خوانا (نه خیلی ریز و نه خیلی درشت ) استفاده کرد. داخل منو رستوران از نوشتن اصطلحات تخصصی آشپزی خودداری کنید، منو شما باید برای همه قابل درک باشد، و بسیاری موارد مشابه دیگر. اگر فست فود دار هستید میتوانید خرید تجهیزات فست فود را با بهترین قیمت انجام دهید.

میزان توضیحات غذا در منو رستوران

توضحیات شما میتواند اشتهای مشتری را تحریک کند و این میتواند روی مخاطب تاثیر بگذارد که آیا این غذا میتواند توجه آن ها را جلب کند یا خیر. نوشتن توضیحات برای لیست غذاهای جدید میتواند به مشتری کمک کند آیا این میتواند مورد پسند آن ها باشد یا خیر همچنین اگر غذاهای محلی زیادی سرو می‌کنید، نوشتن توضیحات منو می‌تواند به مشتریان شما کمک کند تا متوجه شوند این غذا چیست. این توضیحات میتواند شامل مواد اولیه و توصیف طعم و بافت غذا نیز است.حتی شما میتوانید اگر مثلا غذای شما سس دارد از سس آن تعریف کنید. حتی شما میتوانید سس های معروف رستوران را بیابید. مثلا شما میتوانید به جای فهرست کردن همه مواد تشکیل دهنده یک سالاد، از نکاتی استفاده کنید تا اشتها‌ آورتر به نظر برسد، مثلا بگویید سالاد راشل حاوی کاهوی ترد، پنیر خامه‌ای بز و گردوی شیرین شده با سس توت فرنگی بسیار خوشمزه است. یعنی طعم آن را نیز ذکر کنید  تا مشتری ترغیب به سفارش آن شوند.

بهترین پیشنهاد ما برای شما 😍 خرید کنید 👇

فر شیرینی پزی

مشاوره خرید رایگان : 09171710120 📞

از چه قالب منویی برای رستوران خود استفاده کنیم؟

نمیتوان به شما گفت از این منو رستوران استفاده کنید تا موفق شوید، چرا که استفاده از یک منوی ثابت برای همه ی رستوران ها که فعالیت های متفاوتی دارند ، مناسب نیست بهتر است با توجه به عملکرد رستوران و بررسی انواع منو رستوران ، یک گزینه ی خوب انتخاب کنید.

بهترین پیشنهاد ما برای شما 😍 خرید کنید 👇

شربت سرد کن براس

مشاوره خرید رایگان : 09171710120 📞

بهترین منو رستوران

بهترین منو رستوران در حقیقت یک منویی است که علاوه بر متناسب بودن تعداد های آیتم های غذا، توضیحات مختصری راجع به آن نوشته شده باشد و این توضیحات باید به گونه ای باشد که مشتری را جذب کند. از طرفی اگر از غذاهای سنتی و یا غذاهای جدید سرو میکنید بهتر است مواد اولیه و یا توضیحات کوتاهی راجع به آن بنویسید تا بتوانید به مشتری این امکان را بدهید که تا حدودی بتوانید غذا را تصور کند.

طراحی منو رستوران انگلیسی

طراحی منو رستوران فارسی

سخن آخر 

در بالا به طراحی منو رستوران و نکات مهم در مهندسی منو رستوران را بررسی کردیم و دریافتیم بهترین منو رستوران ، منویی است که تعداد آیتم زیادی نداشته باشد تا مشتری برای انتخاب کردن دچار سردرگمی نشود ،  قیمت طراحی منو با توجه به نوع طراحی و کیفیت چاپ آن بشتگی دارد و توصیه ی ما این است که اگر به دنبال چاپ هستید بهتر است ابتدا کیفیت کار را در نظر بگیرید و بعد از آن به سراغ قیمت بروید. در بالا به لیستی از منو رستوران ایرانی و خارجی اشاره کردیم شما میتوانید با بررسی منو های رستوران های موفق برای طراحی منو رستوران خود تصمیم بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *